Cane corsojen jalostustoimikunta tiedottaa:

10.6.2024

Cane corsojen jalostustoimikunta tiedottaa
Cane corsojen jalostustoimikunta tiedottaa: Suomen kennelliiton jalostustieteellinen toimikunta ei hyväksynyt cane corsojen PEVISA:n jälkeläismäärärajoituksen poistoa kesken voimassaolokauden. ___________________________________________________________________________ Jalostustieteellisen toimikunnan päätös 28.5.2024 (4/2024): PEVISA-säännön mukaan ohjelman muuttamiseen kesken kauden tulee olla perustellut syyt. Jalostustieteellinen toimikunta esittää Kennelliiton hallitukselle, että cane corson PEVISA-ohjelmaa ei muuteta kesken PEVISA-kauden. Rotujärjestön voi tuoda PEVISA-aikataulun mukaisesti uuden ehdotuksen missä jälkeläisrajoitus tulee olla perusteltu. Toimikunta myös muistuttaa rotujärjestöä, että PEVISA-säännön mukaan PEVISA-ohjelma tulee kirjata kokonaisuudessaan sitä käsittelevän yhdistyksen yleiskokouksen kokouskutsuun ja pöytäkirjaan. ___________________________________________________________________________ Lisätietoja aiheesta PEVISA löydät Suomen Kennelliiton sivuilta: https://www.kennelliitto.fi/kasvatus-ja-terveys/koiran-jalostus/pevisa-ja-rotukohtaiset-erityisehdot