SCCY:n hallitus:

Ninna Pekkonen

cc.pentulistavastaava@gmail.com

Yhteydenotot ensisijaisesti sähköpostilla

Pentueet, tulevat pentueet, pentuesuunnitelmat ja kodinvaihtajat löytyvät täältä: https://ccjtk.nettisivut.fi/pennut-kodinvaihtajat/

Kennelliiton pentulista löytyy täältä: https://pentulista.kennelliitto.fi/

Suomen Cane Corso Yhdistys ry:n hallituksen jäsenten kuvat.

Hallituslaisten esittely:

Hei.

Olen Mirva Tervakari.
Koiria on elämässäni ollut aina. Monta rotua ja monta persoonaa on matkannut mukanani.
2014 päädyin hieman sattuman kautta cane corsojen maailmaan ja paluuta ei enää ole.

Tuolloin astui kuvaan ensimmäinen corsoni ja virallinen harrastaminen corson kanssa. Ollaan touhuttu kaikenmoista suojelusta mejään.

Vuonna 2021 valmistuin arkitottelevaisuuskoulutusohjaajaksi ja aloitinkin samana syksynä vetämään arkitottelevaisuus- sekä BH-kursseja Pirkanmaalla ja voi sitä iloa kun kuulee, että omat kurssilaiset ovat saaneet apua arkeen tai läpäisseet BH-kokeen.

SCCY:ssä toimin hallituksen puheenjohtajana.

Tällä hetkellä kotoa löytyy veteraaniuros Voitto sekä tulta ja tappuraa espanjalaisessa veressään omaava kohta 2-vuotias narttu Hela. Harrastukset on nyt jääneet viime aikoina hieman pienemmälle perheenlisäyksen myötä, mutta nyt kun uusi arki alkaa sujumaan, palailen taas vanhojen harrastusten pariin corsojeni kanssa.

________________________________________________________________________________________________________________________________

Hei,

Nimeni on Tiina-Mari Kannisto ja olen pitkänlinjan koiraharrastaja Länsi-Suomesta.

Koiraharrastus/työskentely eläinten kanssa on istutettu jo verenperintönä, isäni työskennellessä Vaasan tullissa huumekoiran kanssa.
Olen kouluttautunut mm. koiran koulutusohjaajaksi sekä eläinten kouluttajaksi.

Toimin SCCY Ry:n hallituksen sihteerinä.

Tällä hetkellä kotoa löytyy yksi seniori narttu jonka kanssa höntsäillään mitä milloinkin mieleen juolahtaa.
Mistäpä tuota tietää, koska taas pentu löytää tiensä taloon ja päästään ns. tosi toimiin ja jatkamaan myös jalostustyötä.

Heippa kaikille!

Olen Siiri, SCCY ry:n perustajajäsen Sastamalan Kiikoisista ja minun suurin intohimoni on cane corso. Ollut vuodesta 2012 kun ensimmäinen yksilö saapui talouteemme. Näiden kymmenen vuoden aikana olen toiminut aktiivisesti corsojen parissa mm. yhdistystoiminnassa sekä koulutuskentillä. Tänä vuonna näki päivänvalon ensimmäinen oma corsopentueeni. Ammatiltani olen klinikkaeläinhoitaja, kokonaisvaltainen terveys on siis lähellä sydäntäni. Corsojen lisäksi olen hyvin kiinnostunut koirien perinnöllisyydestä ja genetiikasta sekä erilaisista luusto- ja iho-ongelmista. Näiden aiheiden parissa saan kulumaan huomaamattani uskomattoman paljon aikaa.

Minulle tärkeintä on vaalia kaikessa toiminnassani rodunomaista luonnetta ja toimintakykyä, fyysistä ja henkistä terveyttä sekä yrittää tuoda rotua positiivisessa valossa esille eri koiraharrastuslajeissa. Corso kun kuitenkin on täysiverinen käyttökoirarotu.
Olen harrastanut vuosien varrella monia palveluskoiralajeja, tokoa ja nyt uusimpana tuttavuutena nosework ja rallytoko. Nautin suunnattomasti yhteisestä tekemisestä koirieni kanssa ja vapaa-aikani kuluukin melkolailla vallan koirien parissa.

Tällä hetkellä perheeseeni kuuluu neljä lasta ikähaitarilla 14v-1,5v, yrittäjäaviomies, kaksi kissaa, spk-Keppone, Käpy-staffi sekä corsot Soma, Pähee ja ensimmäinen oma kasvattipentu Särmä.
Näiden lisäksi erinäinen joukko yhteisomistus-, sijoitus-, ja hoitolainakoiria.

Toivotan kaikille oikein ihanaa syksyä sekä leppoisaa tulevaa talvea. Ajat ovat kovat ja hyvin poikkeukselliset ja juuri näinä aikoina on hyvä verkostoitua omanlaisten ihmisten (ja koirien) kanssa.
Läheisyys lämmittää ja porukassa on voimaa.
Toivottavasti törmäillään joko treenikentillä tai näyttelykehien laidalla, tulkaa rohkeasti nyppimään hihasta ja juttelemaan mukavia
Rotumme kaipaa hyvää yhteishenkeä ja yhteen hiileen puhaltamista enemmän kuin koskaan!

Moikka,

Olen Sohvi Touronen ja koiraharrastuksen olen aloittanut joskus 2010 äitini berninpaimenkoiralla. Pimun kanssa tutustuttiin moniin lajeihin, mutta tokossa startattiin kisaura, jonka jälkeen on tullut kisattua tokon lisäksi henkilöhaussa ja mondioringissä.

SCCY:ssä toimin hallituksen varapuheenjohtajana.

Kotoa löytyy neljä koiraa, malinoissit Armo 8v, Usko 7v ja Jeppe 2v sekä corso Synti 1,5v. Malinois mummelot on eläkkeellä ja teiniosaston kanssa ollaan tehty nyt tottista ja jälkeä.
Synti on toinen corsoni ja tavoite olisi päästä vähän kisaileen toko/rallytoko ja jälki.
Ennen kaikkea mulle koirat ei ole harrastus vaan ihan koko elämä, jokaikinen päivä.