SCCY:n hallitus:

Ninna Pekkonen

cc.pentulistavastaava@gmail.com

Yhteydenotot ensisijaisesti sähköpostilla

Pentueet, tulevat pentueet, pentuesuunnitelmat ja kodinvaihtajat löytyvät täältä: https://ccjtk.nettisivut.fi/pennut-kodinvaihtajat/

Kennelliiton pentulista löytyy täältä: https://pentulista.kennelliitto.fi/

Hallituslaisten esittely:

Suomen Cane Corso Yhdistys ry:n hallituksen jäsenten kuvat.

Hei.

Olen Mirva Tervakari.
Koiria on elämässäni ollut aina. Monta rotua ja monta persoonaa on matkannut mukanani.
2014 päädyin hieman sattuman kautta cane corsojen maailmaan ja paluuta ei enää ole.

Tuolloin astui kuvaan ensimmäinen corsoni ja virallinen harrastaminen corson kanssa. Ollaan touhuttu kaikenmoista suojelusta mejään ja Rally-Tokosta Tokoon.

Vuonna 2021 valmistuin arkitottelevaisuuskoulutusohjaajaksi ja aloitinkin samana syksynä vetämään arkitottelevaisuus- sekä BH-kursseja Pirkanmaalla ja voi sitä iloa kun kuulee, että omat kurssilaiset ovat saaneet apua arkeen tai läpäisseet BH-kokeen. 2023 perustin Hämeenkyröön Koirakoulu Yhdessä, jossa keskitytään lajikoulutuksen ohella enemmän arkitottelevaisuuteen.

SCCY:ssä toimin hallituksen puheenjohtajana. Lisäksi olen puolitoista vuotta toiminut cane corsojen jalostustoimikunnan puheenjohtajana.

Tällä hetkellä kotoa löytyy veteraaniuros Voitto (10v) sekä hieman erilainen 3-vuotias narttu Hela. Harrastukset jäivät vähemmälle toviksi perheenlisäyksen myötä, mutta nyt on palattu uusien ja vahojen harrastusten pariin.

_________________________________________________________________________________________________________________________________

Hei!

Olen Jaana Karppinen, aktiivinen koiraharrastaja Salosta.

Ensimmäisen corsoni sain vuonna 2015, Brunon Besties-kennelistä ja se oli rakkautta rotuun ensisilmäyksellä! Aikaisemmin minulla oli tanskandoggeja ja corsossa ihastuin sen ketteryyteen ja tekemisen meininkiin. Brunon kanssa harrastettiin paljon, mutta erityisesti meidän laji oli rally-toko, missä Bruno valioitui vuonna 2021.

Nyt odottelen sopivan corson pennun löytymistä laumaani, jossa on tällä hetkellä amstaffi ja kaksi labbista.

Pääsin tälle vuodelle uudeksi jäseneksi SCCY ry:n hallitukseen ja pian sen jälkeen yhdistyksen sihteeriksi.

Arkeni kuluu tällä hetkellä sosionomiksi opiskellen ja koirien kanssa harrastaen. Koiraharrastuksen lisäksi bujoilen, valokuvaan ja käyn vesijuoksemassa.

Minuun voi olla yhteydessä sccy.sihteeri@gmail.com mieltä askarruttavissa asioissa corsoihin liittyen!

Heippa!

Olen Siiri, SCCY ry:n perustajajäsen Sastamalan Kiikoisista ja minulle rodunomainen cane corso on intohimo ja elämäntapa. Corsojen maailmassa olen ollut vuodesta 2012 ja ensimmäinen oma pentue syntyi vuonna -22. Olen toiminut aktiivisesti rodun yhdistyksissä ja pari vuotta myös rodun jalostustoimikunnan riveissä sihteerin ominaisuudessa. Minulle koiran kokonaisvaltainen terveys on ensisijaisen tärkeää, unohtamatta kuitenkaan rodunomaista luonnetta ja ulkonäköä.

Minulle corso on täysiverinen käyttökoirarotu ja koen tärkeäksi, että rodun luonne ja käyttöominaisuudet pyritään säilyttämään ja jalostustyöllä parantamaan. Tämän hetkisessä elämäntilanteessani toinen intohimoni palveluskoiralajit, ovat jääneet taka-alalle ja harrastuksiimme kuuluukin toistaiseksi vain toko, rallytoko ja näyttelyt.

Perheeseeni kuuluu tällä hetkellä viisi lasta, aviomies, kaksi kissaa sekä kuusi corsoa ja yksi staffi. Yhteisomistus- ja sijoituskoiria on pitkin Suomea jonkun verran. Koirani on pääasiassa tuontikoiria eri puolilta maailmaa ja teenkin paljon yhteistyötä ulkomaisten corsoihmisten ja -kasvattajien kanssa.

Toivottavasti törmäillään treeni-, tai koekentillä tai näyttelykehissä!
Aina saa tulla nyppimään hihasta ja jutustelemaan rodusta!

Moikka,

Olen Sohvi Touronen ja koiraharrastuksen olen aloittanut joskus 2010 äitini berninpaimenkoiralla. Pimun kanssa tutustuttiin moniin lajeihin, mutta tokossa startattiin kisaura, jonka jälkeen on tullut kisattua tokon lisäksi henkilöhaussa ja mondioringissä.

SCCY:ssä toimin hallituksen varapuheenjohtajana.

Kotoa löytyy neljä koiraa, malinoissit Armo 8v, Usko 7v ja Jeppe 2v sekä corso Synti 1,5v. Malinois mummelot on eläkkeellä ja teiniosaston kanssa ollaan tehty nyt tottista ja jälkeä.
Synti on toinen corsoni ja tavoite olisi päästä vähän kisaileen toko/rallytoko ja jälki.
Ennen kaikkea mulle koirat ei ole harrastus vaan ihan koko elämä, jokaikinen päivä.

Olen Jani Suonperä Helsingistä, SCCY:n hallituksen jäsen. Koirien kanssa olen toiminut nuoresta alkaen, poislukien ns. ruuhkavuodet, jolloin niin hevos- kuin koiratouhutkin olivat tauolla. Aluksi nuorena innostuin jäljestä ja suojelusta. Käytin aikaa pelastus- ja rauniokoiratoiminnassa ja annoin koiriani väestönsuojelupiirimme käyttöön.  Vuosien varrella minulla on ollut monia eri rotuisia koiria, mutta kilpa- ja harrastuskoirani olivat aina saksanpaimenkoiria. Palattuani tauon jälkeen takaisin koiraharrastuksen pariin löysin cane corsot.

Kotonamme on tällä hetkellä yksi cane corso, joka odottaa uutta pentua kaverikseen (rotu olkoon tätä kirjoittaessa salaisuus). Taipumus innostua ja uppoutua tekemiseen on vienyt minut toistuvasti yhdistyksien hallituksiin, luottamustehtäviin ja erilaisiin koulutusputkiin. Vedän purutreenejä Helsingissä ja treenaan muiden cane corso-harrastajien kanssa viikottain. Pidän tärkeänä jatkuvaa oppimista ja itsensä kehittämistä. Sen oivaltaminen, että jatkuvasti voi omaksua uutta tietoa ja uusia tietoja (myös muilta ja muiden kanssa), onkin avain itsensä kehittämiseen. Se tekee myös elämästä mukavaa.

Arvostan yhteistyötä, en hätkähdä pienestä ja pyrin tunnistamaan asioista ja ihmisistä myönteiset puolet. Keskustelen mielelläni koiriin liittyvistä asioista, joten eiköhän jutella kun tavataan!

Päivitetty: 31.5.2024